Skip to content

Recenze hry Aliens vs Predator 3

Červenec 26, 2010

Aliens vs Predator je pokračováním již dvou dílů této série, a tak má třetí díl na co navazovat. Navíc vývoj dostal na starost team prvního a ceněného dílu. Jaký je tedy nový, třetí díl této hry?

I když dnes také vychází mnoho pokračování slavné ságy dvou filmů – Vetřelec (1979) a Predátor (1987), například již dva díly Aliens vs Predator, přeci jen dosáhnout kvalit legendárních prvních dílů není snadné a dodneška jsou některými fanoušky uznávány právě pouze filmy Alien, Aliens a Predátor. Stejně tomu bylo i u hry Aliens vs Predator – první díl byl přijat s obrovským nadšením, nabízel skvělou hratelnost a perfektní atmosféru. Druhý díl sice nebyl špatný, byl ale o poznání slabší. A u třetího, aktuálního dílu hry mám také takový pocit, že hratelnosti prvního dílu dosaženo nebylo, tady alespoň u hry za mariňáka.

Ve hře tedy můžete hrát tři kampaně, za lidi, vetřelce a za predátora. Tyto kampaně se odehrávají ve stejných levelech, ale příběh je samozřejmě jiný. Za mariňáka začnete klasicky, tedy musíte najít cestu ven z jedné místnosti, než potkáte další parťáky. Přitom vás neustále komanduje s příkazy ženský hlas. Můžete si tak připadat jako nějaká cvičená opice – běž tam, udělej to a tak podobně. Vetřelce je třeba střelit přesně do hlavy, což není až tak snadné. Ale příliš zábavné to bohužel také není. Ze hry tak můžete získat stejně stupidní dojem jako střílení dinosaurů ve hře Turok, ale tady jsou místo dinosaurů vetřelci. Navíc světlo baterky je dost úzké což bylo dost nepříjemné pro oči. Když zapálíte světlici, zhasne během velmi krátké chvíle. Většina misí je navíc absolutně lineárních.

Při hře za vetřelce se dostanete ven po výpadku proudu, což je taky dost ohrané klišé. Zabíjet můžete hlavně ze zálohy, pro vetřelce je ideální temné prostředí anebo náhlé útoky ze stropu. Bohužel chození po stropě není úplně snadné a pocit ze hry taky nic moc.

Kampaň za predátora je víceméně mixem dvou předchozích, ale je to jako obvykle nejsilnější postava, která může navíc využívat neviditelnosti (vetřelci vás ale uvidí), nebo silných zbraní. Ovládání je ale dost náročné (viz výše) a použití mouse 3, tedy kolečka myši jako tlačítka s dost podstatným významem je dost kontroverzní. Skákat do dálky musíte pouze zaměřením pomocí shiftu, což ale funguje jen na určitá místa.

V kampani za lidi a vetřelce ale po chvíli začnete bojovat proti androidům. Což je docela nudná rutina. Také jsou docela iritující souboje vetřelců a predátorů, a to kvůli špatnému systému lehkých a těžkých útoků. Použitelné jsou totiž hlavně rychlé lehké útoky, ale než zabijete vetřelce, je třeba udeřit vícekrát. Pokud chcete použit silný útok, již se vystavujete útoku a také vás může vetřelec chytit a s tím už neuděláte vůbec nic, jen se můžete naštvaně koukat, jak vás zmasí.

Bohužel první díl Aliens vs Predator je lepší než tento nový díl a to je dost smutné konstatování. Ale Rebellion docela zprasil i své dvě předchozí hry, takže se asi není moc co divit. Také mám takové podezření, že konverze také na PS3 a Xbox měla dost negativní vliv na podobu Pc verze.

Co se týče multiplayeru, za zmínku stojí pouze módy Infestation, kde bojuje skupina mariňáků proti vetřelcům. když pak vetřelec zneškodní mariňáka, ten se stane vetřelcem. Druhým módem je Predator Hunt, kde mariňáci bojují proti jednomu predátorovi.

Požadavky na hardware

Operační systém: Windows XP nebo Windows Vista
Procesor: 3,4 GHz Intel Pentium 4 nebo podobný